maandag 31 augustus 2015

Dag 4 van Black Canyon of the Gunnison naar Grand Junction (door Michel)

Meer en meer kom ik in een redelijk normaal slaapritme. Ik was weer om 4 uur wakker en ben rond een uur of half 6 weer in slaap gevallen en rond 7 uur opgestaan.
Rustig ontbeten voor de camper, joggingbroek en trui nog aan, want erg warm was het nog niet.
Vandaag stonden sowieso 2 korte hikes op te planning. Chasm View Nature Trail en de North Vista Trail.

We begonnen met de Chasm View. Deze bleek achter onze camper te liggen. Een klein stukje lopen en klauteren en we waren er. Vanaf dit viewpoint hadden we een heel mooi uitzicht over de Painted Wall:

Omdat ik op zich nog wel nieuwsgierig was naar de rivier die in de canyon loopt, moest ik even een kijkje nemen :) :

De diepte van de canyon is echt indrukwekkend. Je hoort en ziet het water van de Gunnison rivier stromen, een indrukwekkend gezicht.

Nadat we hier klaar waren, hebben we de camper weer ingepakt, even snel andere kleren aan en zijn we naar het begin van de North Vista Trail gereden. We zouden de korte hike naar Exclamation Point doen, vanaf dit viewpoint kon je verder de canyon inkijken.

Onder weg nog wat mooie boom creaties gezien. Het viel ons sowieso op dat er veel bomen afgebrand/omgevallen/dood waren.
Een stukje verder kwamen we dan ook de eerste wildlife tegen. Niet een zwarte beer, bobcat of een hert. Nee het was Flappie...

Het hiken viel op zich nog best tegen. Niet omdat het zo'n zware trail was, maar vanwege de hoogte. We waren daardoor redelijk kortademig, een baan bij een 06-lijn zou prima lukken zo!

Bij de eerste viewpoint even de statief neergezet en een foto van ons 3en gemaakt. Helaas kan je op de foto niet goed de diepte van de canyon zien. We hebben het op veel manieren geprobeerd, maar we kregen het niet goed op de foto. Erg jammer, want het is een erg indrukwekkende canyon.
Vanaf dit viewpoint weer verder gelopen naar het Exclamation Point. Vanaf hier hadden we een geweldig zicht de canyon in. We zagen de Gunnison rivier, de diepte van de canyon, de mooie en hele steile wanden.

Na het mooie uitzicht bewonderd te hebben was het tijd om weer terug te lopen richting de camper.
We zouden verder rijden naar Grand Junction, een plaatsje vlakbij Colorado National Monument, waar we morgen een korte hike en een drive door het park gaan doen.

Onderweg kreeg ik een sms van mama, of ik Marieke even kon bellen omdat ik weer oom was geworden!! Marieke had me al een paar keer proberen te bellen, maar omdat we in Black Canyon of the Gunnison totaal geen bereik hadden was het nog niet mogelijk geweest.

Na heel wat proberen, kreeg ik Marieke dan toch aan de lijn. De bevalling was zeer snel gegaan en op mama's verjaardag, nog net, is de kleine Senn geboren! Super trots natuurlijk! Hoop dat we snel een beetje goede WiFi hebben, zodat we kunnen Skypen!

Bij Grand Junction nog even naar de Walmart gereden, het lijkt haast wel dagelijkse routine te worden, om wat spulletjes te halen die we (weer) vergeten waren om te kopen.
Daarna even lekker bij de Subway geluncht en richting de camping gereden. Mark had op de heenweg een winkel gezien met cowboy laarzen en hoeden en deze zou "out of business" gaan. Er was dus weer wat korting op al hun spullen.

Mark heeft natuurlijk geen cowboy laarzen gekocht, maar Rick was nog op zoek naar een petje voor erbij en daarin slaagde hij bijzonder goed.
Wat hem vooral aansprak was de lederen klep en natuurlijk de Bijbelse spreuk aan de voorkant. Voor de geïnteresseerden:

Waarschijnlijk kopen we de shotgun en tuinbroek later nog deze vakantie, dan is Rick als Redneck compleet :)

Een kilometer of 3 verder ligt de camping. Een paar dollar armer en een staanplaats rijker, kunnen we richting het zwembad gaan. Mark en Rick proberen elkaar nog steeds een paar nieuwe littekens te bezorgen, waar ze jammerlijk genoeg (volgens eigen zeggen) weer niet in geslaagd zijn.

Verder lekker rustig bij de camper gelegen in het zonnetje. Ik heb vandaag pasta gemaakt en dat is genoeg voor 2 dagen. Grote kans dat we het morgen dus weer gaan eten.
Na het eten even lekker gedoucht en Phase 10 Master zitten spelen.

Het wordt nu weer bedtijd, morgen gaan we weer veel doen. I can't wait!

Ps; Rick ligt nu al weer te snurken. Letterlijk.